Najpopularniejsze wyszukiwania w pozycjach SEO

Branża SEO rozwija się szybko i stale się zmienia, więc nadążanie za najnowszymi trendami może być trudne. Zwłaszcza, że chcąc zapewnić dobre pozycjonowanie naszej stronie, musimy non stop być na bieżąco. Słowo kluczowe z długim ogonem to niszowa fraza składająca się z co najmniej trzech słów, podczas gdy słowa kluczowe to frazy składające się tylko z jednego słowa. Zazwyczaj słowa kluczowe z długim ogonem mają mniejszą liczbę wyszukiwań, ale są łatwiejsze do uszeregowania w porównaniu do słów kluczowych jednowyrazowych.

Co to jest SEO i dlaczego ma to znaczenie?

SEO to proces optymalizacji witryny w celu uzyskania wyższej pozycji w wyszukiwarkach. Jest to strategia marketingowa, która istnieje od wielu lat i stale ewoluuje wraz z krajobrazem cyfrowym. Istnieją trzy główne elementy SEO:

  • optymalizacja na stronie,

  • optymalizacja poza stroną,

  • optymalizacja techniczna.

Optymalizacja na stronie odnosi się do czynników w witrynie, które można zoptymalizować, takich jak tytuł strony i tagi metaopisu, gęstość słów kluczowych, linki wewnętrzne itp. Optymalizacja poza stroną to strategia, która wykorzystuje czynniki poza witryną w celu zwiększenia organicznego rankingu w wynikach wyszukiwania. Czynniki te mogą wahać się od postów w mediach społecznościowych po inne rodzaje linków zwrotnych, ale podstawowy cel jest zawsze ten sam: wyższa pozycja w wyszukiwarkach. Optymalizacja techniczna stała się kluczową częścią procesu marketingu cyfrowego. Strony internetowe są jak złożone maszyny. Wymagają stałej konserwacji, aby kod i inne aspekty techniczne strony działały sprawnie. Optymalizacja techniczna obejmuje wiele elementów, w tym administrację systemem, konfigurację serwera i rozwiązywanie problemów, optymalizację bazy danych i kompresję plików.

Czym się kierować wybierając słowa kluczowe

Wybór słów kluczowych to jeden z najważniejszych kroków w każdej kampanii content marketingowej. Określa pozycję Twoich treści na stronach wyników wyszukiwania i wpływa na to, ile osób widzi Twoje treści. Istnieje wiele strategii, których możesz użyć do wyboru słów kluczowych, w tym za pomocą narzędzia Google Keyword Planner. Słowa kluczowe mają wielką moc i odpowiednio użyte mogą pomóc w pozycjonowaniu naszej strony. Jednak tak jak i wszędzie tak i tutaj można przedobrzyć. Zbyt duża ilość słów kluczowych może wręcz zaszkodzić naszej stronie. Jeśli nie potrafimy sami napisać dobrego tekstu na bloga naszej firmy, możemy np. kupić gotowe teksty lub zatrudnić copywritera, który napisze je za nas.